Cześć!

Początek tygodnia i początek nowych kulinarnych doświadczeń- lepiej być nie może- zwłaszcza, że tydzień mamy krótki, a przed nami dłuuugi weekend! Dziś proponuję rybkę, wprawdzie z puszki, ale taką, która zachowuje swoje zdrowe właściwości. Przedstawiam wam sałatkę z tuńczykiem i sałatą masłową. Sałatka ta pełna jest tłuszczy Omega3, białka, fosforu, kwasu foliowego i wielu innych zbawiennych składników dla naszego ciała. Składniki:

  • puszka tuńczyka w kawałkach w sosie własnym
  • kilka liści sałaty masłowej
  • 1,5 łyżki majonezu- najlepiej wzbogacanego omega3
  • mała czerwona cebula
  • łodyga selera naciowego- drobno posiekanego
  • łyżka oleju lnianego
  • łyżeczka soku z cytryny
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • pieprz

Tuńczyka odsączamy z zalewy, rozdrabniamy, a następnie mieszamy z pozostałymi składnikami- majonezem, przyprawami, selerem, cebulą, olejem. Sałatę myjemy i rwiemy na mniejsze części, wykładamy na nią masę tuńczykową. Proste? I zdrowe! Oczywiście ograniczamy użycie soli- sam tuńczyk jest wystarczająco słony, z majonezem także starajmy się nie przesadzać :)

Postawiono przede mną zadanie zrobienia pizzy paleo- jak najbardziej się go podejmę, muszę jednak wcześniej zdobyć odpowiednią mąkę :) Pytanie do Was- taki mały koncert życzeń- z czym chętnie zjedlibyście taką pizzę? Czekam na inspiracje :) Proszę pisać na fanpage’u- kto wie, może najbardziej ciekawy pomysł zostanie nagrodzony?